Seria 1
BMW E87
BMW serii 1 I oznaczony kodami E81 oraz E87 zadebiutował w 2004 roku jako pierwszy zbudowany od podstaw kompaktowy model marki. Pierwsza na rynek trafiła odmiana 5-drzwiowa. Samochód ten przejął około 60% rozwiązań technicznych od swojego starszego brata, BMW serii 3 E90. W 2007 roku przedstawiono model po modernizacji. W jej ramach odświeżono wygląd przednich i tylnych zderzaków, a także odświeżono wkładu przednich reflektorów oraz tylnych lamp. Niemiecka marka rozbudowała też ofertę o niżej opisane coupe i cabrio, a także wariant trzydrzwiowy. Od bazowego modelu odróżniał się on przede wszystkim niżej poprowadzoną linią okien i bezramkowymi drzwiami.W 2007 roku gamę rozszerzyły wersje coupe oraz kabriolet, których premiera zbiegła się z debiutem modelu po modernizacji. Od bazowego, pięciodrzwiowego hatchbacka odróżniają się one trójbryłową sylwetką, dłuższym nadwoziem, niżej poprowadzoną linią dachu i bezramkowymi drzwiami kierowcy oraz pasażera. W 2011 do limitowanej produkcji (ponad 1000 sztuk) weszła wersja elektryczna E82 - BMW ActiveE[1]. Auto było testowane w Europie, USA i w Chinach w celu lepszego przygotowania do masowej produkcji samochodów elektrycznych Megacity, która rozpoczęła się w 2013. BMW ActiveE charakteryzuje się zasięgiem ponad 160 km, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9 s oraz prędkością maksymalną 145 km/h.
BMW F20
BBMW serii 1 II oznaczone kodem fabrycznym F20 zadebiutowało w 2011 roku. Przedstawione 7 lat po debiucie prekursora auto kontynuowało swoją stylistyką styl zapoczątkowany przez BMW 5 GT. Nowa Seria 1 jest większa od poprzednika – samochód ma 432 cm długości i 177 cm szerokości. Poprzednik miał długość o 8 cm mniejszą, a szerokość o 2. Dzięki powiększeniu tych wymiarów w samochodzie uzyskano więcej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu oraz więcej miejsca na bagaż. Wnętrze pojazdu przypomina nieco model E87 oraz inne modele BMW. W początkowym okresie produkcji samochód był oferowany z pięcioma silnikami – dwoma benzynowymi (116i, 118i) i trzema dieslami (116d, 118d, 120d). Każde F20 jest wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną. Za dopłatą można zamówić model z 8-biegową przekładnią automatyczną (standardowa 125i oraz 125d). Wiosną 2015 roku odbył się debiut BMW serii 1 po faceliftingu. Zmieniono nieco stylizację nadwozia (np. powiększono tzw. "nerki", czyli ozdobne chwyty powietrza na osłonie chłodnicy) oraz wnętrza (wygląd konsoli środkowej). Ponadto zwiększył się poziom standardowego wyposażenia oraz pojawiły się nowe i zmodernizowane jednostki napędowe[16].
BMW F40
BMW serii 1 III zostało zaprezentowane po raz pierwszy w maju 2019 roku. Samochód zyskał kod fabryczny F40. Nowe wcielenie najmniejszego samochodu BMW zostało zaprezentowane oficjalnie pod koniec maja 2019 roku. To przełomowy model - po raz pierwszy oferowane będzie tylko jako 5-drzwiowy hatchback, a także pierwszy raz będzie dostępne tylko z przednim napędem. To ostatni kompaktowy, przednionapędowy model producenta oparty na nowej platformie, na której po raz pierwszy zbudowano przedstawione w 2014 roku BMW serii 2 Active Tourer[23]. Trzecie wcielenie Serii 1 ma zupełnie inne proporcje nadwozia - w przeciwieństwie do poprzedników ma krótszą maskę. Samochód jest też wyższy i szerszy, a jednocześnie ma mniejszy rozstaw osi i mniejszą długość nadwozia. Charakterystycznym elementem są podłużne, tylne lampy[24]. Samochód oferowany jest w dwóch wersjach stylistycznych, z trzema silnikami i trzema przekładniami zmiany biegów. Światowa premiera BMW serii 1 III odbyła się na Frankfurt Auto Show 2019, a pierwsze sztuki trafią do klientów pod koniec września 2019 roku[25].