Seria 3
BMW E30
BMW serii 3 II zadebiutowało w 1982 roku. Samochód produkowano w latach 1982 – 1994 pod kodem fabrycznym E30.Model był dostępny w wielu odmianach nadwoziowych i silnikowych, z których najsłabszą odmianą jest 324d, a najmocniejszą M3. BMW E30 było też dostępne w wersji z napędem na 4 koła (BMW 325ix). Auto powstawało w 4 wersjach nadwoziowych. Model M3 E30 w przeciągu niecałych 5 lat startów zdobył ponad 50 tytułów oraz 1500 pojedynczych zwycięstw co czyni go najbardziej utytułowanym samochodem klasy GT na świecie[potrzebny przypis]. Rzadkie były także wersje: 325i (M20), 318is (M42, wyprodukowany w ilości 41234 sztuk, model ten był pierwszym masowo produkowanym BMW z silnikiem szesnastozaworowym[9]) oraz 320is (S14, tzw. włoska m-ka (italo M3), wyprodukowana w liczbie 3748 sztuk – 2542 dwudrzwiowych i 1206 czterodrzwiowych – tylko na rynek włoski i portugalski)[10]. Dostęp na rynku wtórnym do aut z tymi silnikami jest mocno ograniczony, przez co ich ceny stale idą w górę[11].
BMW E36
BMW serii 3 III zadebiutowało na rynku w 1990 roku. Samochód zastąpił drugą generację po 8 latach produkcji, otrzymując kod fabryczny E36. Gama prędko została rozbudowana do wielu odmian: limuzyna (sedan) i kombi, a także coupé, kabriolet i wyodrębniony jako oddzielny model hatchback (Compact) W 1991 roku przedstawiono model Seria 3 Coupe, a dwa lata później – wersję bez dachu, czyli kabriolet. Samochody, pozbawione bezpośredniej konkurencji, pełniły rolę sportowej alternatywy dla odmiany sedan. Modele oferowano do 1999 roku, kiedy to przedstawiono następców całej gamy – model E46. W 1993 roku BMW opracowało model oparty na serii 3 E36, lecz plasowany w niższej, kompaktowej klasie. Był to model seria 3 Compact, który pozwolił BMW zaznaczyć swoją obecność w segmencie C jako jedyny i pierwszy z segmentu premium. Samochód produkowano w innych latach i kierowano go do innej klienteli. Koncepcja kompaktowego hatchbacka opartego na większej serii 3 spotkała się z kontynuacją w 2000 roku.
BMW E46
MW serii 3 IV zadebiutowało w 1998 roku. Samochód trafił na rynek po 8-letnim stażu rynkowym poprzednika, otrzymując kod fabryczny E46. Auto zachowało charakterystyczne proporcje poprzednika, jednocześnie zyskując całkowicie przeprojektowany wygląd i deskę rozdzielczą. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998. Pod względem stylistycznym samochód przeszedł spore zmiany – sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W kwietniu 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów według magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku został wycofany z produkcji. Odmiana coupe oraz cabriolet zadebiutowało rok po premierze, w 1999 roku. Samochody, pozbawione bezpośredniej konkurencji, pełniły rolę sportowej alternatywy dla odmiany sedan. Modernizacja z 2003 roku spowodowała, że obie odmiany tak jak podstawowe wersje nadwoziowe otrzymały nowe lampy – był węższe i bardziej krągłe. W 2000 roku BMW przedstawiło drugą generację opracowanego na serii 3 modelu kompaktowego. Samochód plasowany był, co za tym idzie, w niższym segmencie. Tym razem zachował nieco odrębny charakter względem wersji sedan, otrzymując inaczej stylizowany przód. Wersja Compact pozostawała w produkcji zaledwie 4 lata, kiedy to zastąpiło ją BMW serii 1.